TIME | ORGANIZATION | SESSION | ROOM |
---|---|---|---|
15:20 ~ 16:50 | 공존: 문화와 도시, 그리고 사람 Coexistence: Culture, City and People |
Halla | |
Urban regeneration has been used to create and revitalize city centers in numerous regions since the birth of its concept. Through careful planning, elements such as architecture, major events, and art can make a city much more marketable. Even though most urban developments are planned by local governments, at times private entities give direction to the change. We will examine successful urban renewal cases in which local people improved their quality of life so we can find the best way to improve our own city centers. 도시재생이라는 개념이 생겨난 이후 세계 여러 지역 에서 도시재생이 이루어져 왔다. 랜드마크를 건설하거 나, 지역을 대표할 수 있는 축제를 기획하는 등 도시는 지금도 마케팅 되고 있다. 건축, 예술 프로젝트 등의 문화요소들은 그 지역을 살리고 독특한 정체성을 만든다. 대부분 도시재생의 주체는 국가와 지방자치단체 이지만 때로는 민간이 지역을 변화시키기도 한다. 지역민들의 만족감을 높이고 더 나아가 지역민들의 삶 의 질을 향상시킨 도시재생 성공사례를 알아보고 우 리가 나아갈 발향을 살펴보자 한다. |
File | d3_4_1_3_설재우_요지문.pdf |
---|---|
File | d3_4_1_4_조광호_190531 국문요지-문화적도시재생정책및사업소개(문광연조광호).pdf |
File | d3_4_1_5_서현_제주포럼-도시재생-190514.pdf |
File | d3_4_1_6_collective agency_notes.pdf |
Speaker |
---|