FORUM

At the forum, domestic and international participants from 60 sessions dealt with various issues ranging from international cooperation & security, economy & business, culture, gender, community development, and the environment, and had wide discussions on regional and global cooperation and challenges beyond the Asias paradox for new Asia. And the Trilateral cooperation Secretariat participated in the forum for the first time, organizing 3 concurrent sessions, and contributed to the Jeju Forums goal of peace and prosperity in Korea, Japan, and China. 


Host: Jeju Special Self-Governing Province, International Peace Foundation, East Asia Foundation, JoongAng Ilbo 
Organizer: Jeju Peace Institute

TIME ORGANIZATION SESSION ROOM
17:20 ~ 18:40
[2-C] The Role of Higher Education in Resolving Conflicts between the Nations of East Asia|동아시아 국가들간의 갈등 해소를 위한 대학교육의 역할
Room C
[JNU]

These days there are more conflicts among East Asian Countries than before. Nationalism rooted in the past history, and statism propelled by exclusive national interests are the essential factors for bringing back the old conflicts. Also there is an increase in disputes among East Asian Countries surrounding sovereignty over island and maritime jurisdiction on the East and South China Sea. In recent years, the conflicts have been widened by the proclamation of the air defense identification zone (ADIZ). It is considered that there could be a potential for accidental collisions among China, Japan, Korea and ASEAN members. The augmentation of these conflicts will inhibit the economical, social and cultural cooperation in the region, adversely affecting the stability and integration of East Asian Countries. Resolving conflict among East Asian Countries is emerging as a top priority goal for establishing peace in the region. Mid and long term plans should be made on the role of university education in cultivating leaders for the future with a common pursuit of national interest, addressing the historical issues and upholding the importance of peace. For fostering peaceful resolutions among the conflicting nations, the role of college education is approached from various angles.

동아시아 국가들 간의 갈등이 갈수록 심화·확대되고 있습니다. 역사성에 뿌리를 둔 민족주의나 배타적 국익을 추구하는 국가주의는 해묵은 갈등을 배태하는 요소입니다. 또 동·남중국해의 도서영유권과 해양관할권을 둘러싸고 갈등하고 있습니다. 최근에는 방공식별구역(ADIZ) 선포를 둘러싼 갈등으로 확대되고 있습니다. 육·해·공에서 한·중·일과 ASEAN 국가들 간의 우발적 충돌 가능성까지 거론되고 있습니다. 이러한 갈등의 증폭은 동아시아 지역의 안정과 통합을 향한 경제적·사회적·문화적 협력까지 저해하고 있습니다. 동아시아 국가들 간의 갈등 해소가 동아시아 평화를 위한 최우선 과제로 부상하고 있습니다. 동아시아 갈등을 해소할 수 있는 중장기적 방안의 하나는 미래의 주역들에게 역사 문제의 재인식과 공생적 국익 추구, 그리고 평화 가치의 소중함을 심어주는 대학교육의 역할에서 찾아야 합니다. 그리고 국가간 갈등의 평화적 해결을 위한 대학교육의 역할을 다각도로 모색합니다.

File 2-c_제주대학교-평화연구소_140508(최종).pptx
File 2-c 동아시아 국가들간의 갈등 해소를 위한 대학교육의 역할.pdf
File 2-c the role of higher education in resolving.pdf
Speaker

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