The 7th Jeju Forum for Peace and Prosperity reviewed these changes within historic context and highlight the future of Asia. The work of the forum was to pursue peace and common prosperity of the region on the basis of a sense of community. The interdependence and cultural fusion in Asia are surely contribute to the promotion of this sense of community. The issue of common prosperity was addressed and the potentiality of new growth on the basis of Asian entrepreneurship was explored. New growth engines, future of the IT industry, environmental conservation, sustainable management, financial cooperation, official development assistance, welfare expansion, city design, and the role of women are among the forum's topic.
Host: Jeju Special Self-Governing Province, International Peace Foundation, East Asia Foundation, JoongAng Ilbo
Organizer: Jeju Peace Institute
TIME | ORGANIZATION | SESSION | ROOM |
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15:30 ~ 16:50 | [9-A] Women and the Development of Branding 여성과 브랜드 창조 |
Crystal Hall A | |
Moderator RYU, HyunSoon (Chairperson / News Commentator, Jeju Women Governance Forum / Korean Broadcasting System) Main Speaker Anna Fang (CEO, Anna Fang Public Relations) Presenters KIM, Eun-Shil (Professor, Ewha Womans University) KIM, Hyo Seon (President, The Women’s News) PARK. Sunny (Chairperson, Korea Media Rating Board) LEE, Hyae Kyung (Chairperson, International Women’s Film Festival in Seoul) Rapporteur IM, AeDuck (Professor, Teaching Social Policy and Practice in Jeju National University) 사회 류현순 (KBS 해설위원, 제주여성거버넌스포럼 위원장) 주제발표 안나 팡 (안나 팡 public relations 대표) 패널발표 김은실 (이화여자대학교 한국여성연구원장) 김효선 (여성신문대표) 박선이 (영상물등급위원회 위원장) 이혜경 (서울국제여성영화제 이사장) 라포터 임애덕 (제주국제대학교 교수) In this era of unlimited global competition, the value of branding as intangible property is crucial not only for companies but for regions and nations as well. It is commonly understood that regional and national branding have great influence upon many sectors, including the attraction of international tourism and investment, trade industry, and more. Korea has advanced its development in nearly all aspects, including economy, society and culture; however, the nation’s concern and needs for increasing its international role and contribution are growing, along with its self-criticism for not yet having secured the international status commensurate with its capacity. At the same time, the “soft power” of women, in traits such as delicacy, sensitivity and creativity, is increasingly recognized and valued. In this session, we will discuss ways to enhance Korea’s continued sustainability and global competitiveness, including the development of Jeju’s branding from the perspective of women. Recalling the importance of intangible property such as design and brand that, in the 21st century, largely determine value, we will attempt to identify ways to differentiate Jeju’s intrinsic culture and unique identity. 글로벌 무한 경쟁을 하고 있는 21세기 사회에서 무형자산인 브랜드 가치를 높이는 것은 일반 기업뿐만 아니라 지역사회나 국가 차원에서도 아주 중요한 과제 중 하나입니다. 관광객을 끌어들이고, 외국인 투자를 유치하고, 상품을 팔리게 하는 것 등 모든 것에 지역사회, 국가브랜드가 영향을 미친다고 말할 정도로 그 중요성은 누구나 공감하고 있을 것입니다. 우리사회는 경제, 사회, 문화 등 전 분야에 걸쳐 비약적 발전을 하고 있으며, 이에 따른 국제사회에 대한 기여와 역할에 대한 관심과 요구는 증대되고 있으나 이에 걸맞는 위상을 확보하지 못하고 있다는 평가를 받고 있습니다. 본 세션에서는 21세기 가치를 결정하고 있는 디자인, 브랜드 등 무형자산의 중요성을 다시 한번 일깨우고 고유의 문화와 정체성을 담아 차별화 시킬 수 있는 방안에 대하여 고민하고자 합니다. 또한 섬세함과, 감수성, 창의성 등 여성의 강점이 인정되고 필요한 사회에서 여성의 시각으로 지속가능하며, 글로벌 경쟁력을 키워나갈 수 있도록 다양한 경험의 전문가들을 모시고 제주 브랜드 창조를 위한 논의를 해 보고자 합니다. |
Speaker |
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