Host: Jeju Special Self-Governing Province, International Peace Foundation, East Asia Foundation, JoongAng Ilbo
Organizer: Jeju Peace Institute
TIME | ORGANIZATION | SESSION | ROOM |
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17:20 ~ 18:40 | [6-G] The Value of Big Data on Climate and Weather Information|기상ㆍ기후 빅데이터, 가치를 말한다 |
Room G | |
In the global economy of the 21st century, data is new oil determining the future competitive advantage. Global consulting firms including McKinsey & Company predict that the big data will become a key basis of competition, underpinning new waves of productivity growth, innovation, and consumer surplus, which sequentially determine the national competitiveness. All businesses and industries are also asked to increase the amount of data release to avoid data isolation. As a reaction to environment change, Korea Meteorological Administration (KMA) supports creating new values through broadening the release of administrative information under the basic plan called the “Government 3.0.” By allowing public access to observational data, forecasting data, weather index, etc., the rate of information release is increasing recently. In this context, we expect that creation of future industries and their values based on the convergence research will be explored. 데이터는 21세기의 원유이며 데이터가 미래 경쟁 우위를 좌우하게 될 것입니다. 기업은 다가온 데이터 경제시대를 이해하고 정보 공유를 늘려 정보 고립을 극복해야 한다고 맥킨지 등 글로벌 컨설팅 기관은 말합니다. 빅데이터 활용이 국가경쟁력을 좌우하는 핵심 원천으로 작용할 것으로 전망하고 있습니다. 이에 기상청은 정부3.0의 공공정보 개방을 통해 국민 모두가 자유롭게 기상정보를 이용하여 새로운 가치를 만들어내는 것을 지원하고 있습니다. 관측자료, 예보자료, 기상지수 등 자체 생산 자료와 수집 자료 대부분을 공개하여 정보공개의 비율을 높이고 있습니다. 기상기후 빅데이터에 기반한 융합기술을 통해 농업, 산림, 환경, 보건, 관광 등 다양한 분야와 결합한 미래 신산업 창출 및 가치 나눔의 자리를 마련하고자 합니다. |
File | 6-g_assist_140508.ppt |
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Speaker |
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